Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: Offsite seo jelentése
Az online marketing része a SEO. Maga a SEO egy rövidítés, mégpedig az angol Search Engine Optimization kifejezésé, amit magyarul keresőoptimalizálásnak fordítunk. A SEO-n belül megkülönböztetünk Onsite seo-t (honlapon belüli), Offsite-seo-t (honlapon kívüli), és Onpage seo-t (a honlap egyes aloldalán, bejegyzésén belüli). Ebben a bejegyzésben most az Offsite SEO jelentése lesz a téma, ezt járjuk körbe.
Az offsite seo jelentése, fogalma
Az Offsite seo fogalmát úgy tudjuk a legkönnyebben megfogni, ha a weblapunkat, mint egy tárgyat képzeljük el, aminek különböző tartalmi és formai jellemzői vannak, melyeket „látják”, melyek alapján vizsgálják, és értékelik az egyes keresőmotorok a honlapot.
Ennek vannak konkrét és logikus és egyértelmű technikai és tartalmi feltételei, aminek minden honlapnak meg kell felelnie, és vannak olyan ismérvek, amiket a keresőmotorok üzemeltetői, mérnökei titkosan kezelnek, és időközönként változtatnak is, ezzel akadályozva meg, hogy a rangsorolást pusztán technikai elemekkel befolyásolni lehessen.
Az offsite seo értelme
Offsite SEO legfontosabb szerepe, hogy elősegítse a honlapminél előrébb való elhelyezkedését a keresési találatokban. Maga a Google azt mondja, hogy az oldal ilyetén rangját „az oldal relevanciájának osztályozására” használják. Ebben pedig a hivatkozó linkek száma és minősége a döntő. Egyszerűbben fogalmazva, hogy a keresőmotoroknak (Google, Bing, Yahoo…) (végső soron azonban a felhasználóknak) minél pontosabban megfeleljen a honlap, minél értékesebbnek, minél nagyobb felhasználói élményt nyújtónak értékelje, ezáltal minél előrébb sorolja a honlapot az egyes témák, kulcsszavakra keresés eredményeképpen.
Azonban az offsite SEO kizárólag, önmagában nem garantálja a jó a rangsort és az eredményeket. Ne feledjük, hogy az emberek, nem pedig a keresőmotorok generálják a forgalmat, vagyis a honlap látogatottságát. Ezt pedig csak akkor teszik meg, ha a honlap tartalma meggyőzi őket. Így az Offsite seot nem szabad szervesen elkülönítve, és csak attól várni az eredményeket, hanem csakis az onsite SEO-honlapon belüli- eszközeivel összhangban és együtt alkalmazva lehetünk biztosak a sikerben, tehát kulcsfontosságú az egész honlapra egy részletes SEO Marketinget kidolgozni, és annak alapján a honlapot lépésről lépésre folyamatosan ki- és tovább építeni.
Mit jelent az offsite seo a gyakorlatban?
Itt most az Onsite seo, honlapon belüli tartalmi és technikai elemet rendben lévőnek feltételezve, csak a pluszt, ami kifejezetten az offsite seo, vagyis külső, a honlapról kívülre mutató, vagy kívülről a honlapra irányuló (backlink), a rangsorra hatást gyakorló tényezőket vizsgáljuk.
Az első és legfontosabb, maga a hálózatépítés és a linkelés, azaz a linkmarketing, ami a professzionális SEO alapelvei az interneten.
Ugyanis a keresőmotorok számolják és úgynevezett linkerősség mutatóval rangsorolják azokat az oldalait a honlapnak, amire egy külső, másik honlap átlinkel, minél relevánsabb a téma, és a linket küldő honlap nagysága, látogatottsága, annál erősebb, annál jobb ez a mutató. De számít az is, hogy a honlapról milyen linkek irányulnak kifelé, azok mennyire releváns tartalmat kötnek össze.
Ezenkívül a keresőoptimalizáláshoz más SEO intézkedéseket is végre lehet és ajánlatos hajtani, amelyek javítják a honlap rangsorolását.
Ezek közé tartoznak például a következők:
– a SERP-ben megjelenő kódrészletek optimalizálása.
A kódrészletek azok a kis bevezető szövegek, amelyek a Google Keresés találati listájában láthatók a címsor és az URL alatt. Ezek különösen fontosak a SEO online marketing szempontjából, mert alapvető kulcsszavakat tartalmaznak. Ha optimalizálva vannak, forgalmat hoznak a webhelyére. A kódrészletek szerkesztése az insite SEO része. A hatásai azonban főleg az oldalon kívül vannak, ezért itt szerepel ez a téma.
– úgynevezett közösségi jelek (social média) megszerzése a webhelyre vagy blogra.
A közösségi jelek a közösségi médiából származó, a honlapra vagy blogra adott reakciók. Az, hogy ezek befolyásolják-e és milyen hatással vannak a Google rangsorolására, nincs nyilvánosságra hozva. De minél több olvasó osztja meg és kedveli a bejegyzéseit, annál erősebbnek hat az adott honlap, annál relevánsabbnak értékelődik az adott kulcsszó/ kulcsszavak vonatkozásában. Ezért érdemes bevonni a közösségi médiát a marketingbe, és sikeres közösségi média marketing mixet létrehozni.
– a spamek, törtlinkek, irreleváns aloldalakról érkező linkek kigyomlálása, illetve megszűnt, kifutott termékek oldalainak átirányítása stb.. eltávolítása
Összefoglalva az offsite SEO érdemei
A jó tartalommarketing és a felhasználóbarát struktúra (insite seo) tehát kiegészítésre szorul egy jól átgondolt és menedzselt linkmarketinggel, ahol a honlapra érkező linkek nem trófeák, hanem mindössze egy eszköz a sok közül, hogy a honlapot jobban ismertté tegyék és nagyobb forgalmat generáljanak.
Kész honlapoknál a Seo Audit során ezeknek a tartalmaknak és oldalhierarchiáknak, linkeléseknek az átvizsgálása is megtörténik.
Új honlapoknál pedig már konkrétan az adott honlapra kidolgozott SEO stratégia alapján kerülnek alkalmazásra a megfelelő linkek elhelyezése és külső hivatkozások beszerzése,, valamint a kapcsolódó közösségi média támogatás felépítése.