Skip to content

Milyen a jó domain név? ♥ SEO Tippek

a jó domain név

Milyen a jó domain név keresőoptimalizálási szempontból?

A legjobb helyen jársz, mégpedig a legjobbkor! Bizony, mert, ha ide kerültél, akkor az azt jelenti, hogy már okosan előre gondolkodva, egy eleve keresőoptimalizált honlap létrehozásán gondolkodsz ! Mielőtt bármibe is belefognál, most van lehetőséged időben jól körbejárni, milyen a jó domain név, ami mind a terméked vagy szolgáltatásod beazonosítása szempontjából, mind keresőoptimalizálási szempontból is megfelelő és hasznos lesz.

Indulás, hogy álljunk neki ?

Mikor új honlapot építünk, mint bármi új teremtésénél, először az üresség van, a tiszta lap. Innen indulunk, és az alábbi fő feladataink vannak:

  • ki kell választani egy jó domain nevet,
  • meg kell találni a megfelelő tárhelyszolgáltatót és
  • meg kell tervezni a honlapot.

Itt most csak az elsővel, a jó domain név megtalálásával foglalkozunk. Vegyük tehát konkrétan is egy tiszta lapot / üres file-t és kezdjünk el összeírni minden olyan szót, kifejezést, ami eszünkbe jut a termékünkről vagy szolgáltatásunkról, vagy témánkról, aminek a honlapot létre szeretnénk hozni.

Ne korlátozzuk magunkat! Írjunk le minél több szót! Ízlelgessük, próbálgassuk, vajon melyik szó vagy szavak azok, amik a legjobbnak bizonyulnak leírni azt, amivel foglalkozik majd a honlap. Ne vessünk el semmit, írjunk le mindent, ami felmerül bennünk. Sőt, kérdezzük meg ismerőseinket, barátainkat is nyugodtan, nekik mi jut eszükbe a témánkról. Ha jó dolgoztunk, lesz egy legalább 20-30 szóból álló listánk, szógyűjteményünk.

Milyen a jó domain név ?

Saját példáimnál maradva:

  • a waldorf jellegű kézműves termékekhez – > waldorfart.com a választott domain, mert egyben márkanév is. (termékek),
  • személyek esetén pedig a konkrét név a domain név, ami egyben a márkanév is. például: budabeatrix,hu lehetne, ha személyes márkát kívánnék építeni ( coachok, tanácsadók, ügyvédek, orvosok, írók, zenészek….)

Gondoljunk csak a nagy márkákra, mint nike, adidas, armani.., amennyiben márkában gondolkodunk, ha pedig szolgáltatásban, akkor pl. szintén saját példa, www.webdesign.bylilith.hu, amiből kiderül a tevékenység is, és egyben tartalmazza a tevékenységhez kapcsolódó kulcsszót is.

Miért is fontos ez? Könnyen lehet, hogy azonnal látszik, hogy van már ilyen honlap, vagy van, de más utótaggal, .hu, vagy .com, vagy más.. Vizsgáljuk meg ezeket a honlapokat is, a témánkba vágnak, konkurenseink ?

Ha már megvan a domain név

Ha pedig úgy érezzük, hogy megtaláltuk a jó domain nevet, nincs más feladatunk, mint ellenőrizni, hogy szabad-e az adott domain név.

Ezt az ellenőrzést megtehetjük úgy, hogy rákeresünk a „domain név ellenőrzés” kulcsszóra, és választunk egyet a találatok közül. Például ez is egy teljesen jó domain ellenörző, ide csak be kell írnunk és már meg is kapjuk a választ.

Ha szabad, akkor a következő lépés megtervezni a honlap felépítését, hogy meg tudjuk saccolni, hogy mekkora tárhelyre lesz szükségünk. Ha ezzel is megvolnánk, kiválasztunk egy tárhelyszolgáltatót és előfizetünk a tárhelyre és a domain névre.

Ha pedig már foglalt, több dolgot is tehetünk, először is kideríteni, aktív-e a domain, van-e működő honlap és ki a tulajdonos? Ha nem találunk semmit, akkor az egy inaktív domainnév, és ilyen esetben. előfordulhat, hogy meg lehet vásárolni a jelenlegi tulajdonostól.

Másik lehetőségünk,

  • valamivel kiegészíteni a választott domain nevet vagy
  • eleve egy másikat választunk az ötlethalmazunkból, esetleg
  • egy szinonimát,

és arra is elvégezni a fenti ellenőrzéseket, amíg meg nem találjuk a minden szempontból megfelelőt.

Sikerült? Gratulálok! Látod, nem is volt olyan nehéz 🙂