Skip to content

Onsite seo jelentése ♥ Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően

onsite seo jelentése

Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: Onsite seo jelentése

Az online marketing része a SEO.  Maga a SEO egy rövidítés, mégpedig az angol Search Engine Optimization kifejezésé,  amit magyarul keresőoptimalizálásnak fordítunk. A SEO-n belül megkülönböztetünk Onsite seo-t (honlapon belüli), Offsite-seo-t (honlapon kívüli), és Onpage seo-t. (a honlap egyes aloldalán, bejegyzésén belüli) Ebben a bejegyzésben most az Onsite Seo jelentése kerül a górcső alá, ezt járjuk körbe.

Az onsite seo jelentése

Az Onsite seo tömören megfogalmazva egy honlapon belüli jó tartalom (keresőoptimalizált és releváns) és logikusan felépített URL-struktúrát jelent. (Stratégiailag átgondolt és szerkesztett menüszerkezetet és oldalak közötti átlinkelést, rangsorolást, tudatos látogatóirányítást.)

Másképp megfogalmazva az oldal tartalmának és HTML forráskódjának optimalizálására utal.

Az onsite seo értelme

Az onsite-seo, azaz honlapon belüli seo, egyfelől segít a keresőmotoroknak (Google, Bing, Yahoo..) értelmezni az oldal tartalmát, másfelől segít a felhasználóknak gyorsan és világosan megérteni, hogy miről szól egy oldal, és hogy mennyire ad releváns választ  a keresési lekérdezésükre.

Lényegében a jól felépített onsite seo segít a keresőmotoroknak megérteni, hogy egy a kulcsszavakkal információt kereső ember számára az adott honlap mennyire értékes választ ad. Ezt az értékességet méri és jutalmazza a keresőmotor a keresésben való rangsorolásban.

Az onsite seo célja:

A fentiek értelmében az onsite seo végső célja, hogy megpróbálja mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára:

  • egyértelművé tenni, miről szól egy weboldal;
  • azonosítani a honlapot, azaz relevánsnak találni és mutatni egy keresési lekérdezés (azaz egy adott kulcsszó vagy kulcsszavak halmaza) szempontjából;
  • hasznosnak és méltónak találni ezt az oldalt a keresőmotor eredményoldalán történő rangsoroláshoz

Mit jelent az onsite seo a gyakorlatban?

Minden (jól) keresőoptimalizált honlap, minden oldala, minden bejegyzése egy alapos kulcsszókutatáson alapul.

Maga a honlap, tartalmának és céljának szempontjából releváns kulcsszavakból, egy hosszútávú stratégia mentén van felépítve.

Ez alatt azt kell érteni, hogy egyrészt a választott kulcsszavakra írt tartalommal optimalizáltan kerülnek a honlap főoldala, menüpontjai, (aloldalai) és blogbejegyzései kialakításra.

Másrészt a látogató figyelmének terelése kiemelt fontossággal bír, ezért a tartalmon belül, magán a honlapon belül a különböző aloldalak, blogbejegyzések, termék és szolgáltatásoldalak közötti átlinkelést, útvonalat alaposan meg kell tervezni, hogy a kívánt célt – a vásárlást minél jobban elősegítse.

Kész honlapoknál a Seo Audit során ezeknek a tartalmaknak és oldalhierarchiáknak, linkeléseknek az átvizsgálása is megtörténik. Új honlapoknál pedig már eleve a kulcsszókutatásra épülő tartalmakkal és konkrétan az adott honlapra kidolgozott stratégia alapján kerülnek a menüpontok, aloldalak és blogbejegyzések felépítésre és honlapon belüli átlinkelésre.