Skip to content

A SEM jelentése ♥ Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően

a sem jelentése

Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: A SEM jelentése

Ahogy az internet is folyamatosan fejlődik, úgy a hozzá kapcsolódó területek, szakmák is, amik bizony újabb és újabb fogalmak születésével is együtt járnak. Ilyenek az online marketing területén belül már ismertebb SEO mellett, a SEM és a SEA is.  Bár ismeretlenül hangozhat, kibontva láthatjuk,  a SEM jelentése semmi bonyolultat nem rejt magában. 🙂

.Ahogyan „testvérei”, úgy a  SEM is egy angol rövidítés, még pedig a Search Engine Marketing kifejezésé, lefordítva kereső motor marketing, vagy kissé magyarosabban, keresőmarketing néven vonult be a szakmai zsargonba.

Miért fontos tisztában lennünk a SEM jelentésével 

Mert a SEM egy igen hatékony módszer az online világban a láthatóság szempontjából. Az online marketing eszközeinek legfontosabb, mert egyben leghatékonyabb eleme a SEM, vagyis a keresőmarketing. A SEM-en belüli  két fő csoport pedig:

  • a SEO (Search Engine Organisation): keresőoptimalizálás, mely az organikus találati helyezések javításával foglalkozik
  • és a SEA (Search Engine Advertising): keresőhirdetés, a fizetett keresőoptimalizált hirdetésekkel foglalkozik

A SEM szerepe

A SEM, vagyis keresőmotormarketing  szerepe abban rejlik, hogy különböző kulcsszavainkra fizetett! hirdetéseket hozunk létre, amivel kiemelkedünk, hisz a hirdetések mindig a találati lista első helyén szerepelnek, a többi találat fölött.

Ezáltal tehát, gyakorlatilag megvesszük magunknak az első helyet, vagy helyeket. Helyeket? Igen, akár többet is, hiszen ugyanarra a kulcsszóra több honlapunkat, több aloldalunkat is hirdethetjük- vagyis megadhatjuk céloldalnak.

Az adott hirdetés, pedig csak adott kulcsszóra, kulcsszavakra vagy szinonímáikra  keresve jelenik meg, és egyből az első találatként. Mi ez, ha nem a leghatékonyabb célzás? Eleve olyan látogatóknak jelenik meg, akik a mi profilunkba vágó problémára, kulcsszóra kerestek rá, Ha pedig engednek a csábító kényelemnek és rögtön az első találatra kattintanak, azonnal a mi honlapunkra kerülnek, megelőzve ezzel az amúgy akár konkurens, de  a google által rangsorolt első helyezettet, vagy helyezetteket.

Mit jelent a SEM nekünk anyagilag?

Természetesen ennek a mesterséges előrekerülésnek ára van, hiszen valójában hirdetésről van szó, ami mögött egy szolgáltatás áll. Ezt a szolgáltatást pedig nálunk a legismertebb kereső, a Google, a Google ADS,, vagyis Google Hirdetések Rendszerén keresztül állíthatjuk be, vásárolhatjuk meg.

Alapszinten, maga a Google is ingyenesen segít, végig vezet a fontosabb lépéseken, ami elindulni, jelen lenni mindenképpen előnyt jelen. Azonban lévén jelentős forgalmat szeretnénk realizálni, és a hirdetéseknek kattintásonkénti ára van, nagyon nem mindegy, hogy mennyire nagy az elért látogatók száma, és mennyire releváns látogatók kattintanak. Ennek kiválasztása, megítélése és beállítása azonban már vagy egy képzett Online marketing szakember, vagy egy konkrétan a google hirdetésekre specializálódott Google ADS szakértő megbízását igényli, hacsak nem akarjuk mi magunk kitanulni a szakmát, ami valljuk be szintén pénzbe és időbe kerül, s talán nem is annyira leghőbb vágyunk.

Érdemes tehát meggondolni, és egy/ néhány ajánlatot, tanácsot bekérni, és utána mérlegelni.

Egy biztos, a sikerért jelen kell lenni, folyamatosan és minél több helyen, és minél hatékonyabban, ez pedig pénzbefektetés nélkül csak rengeteg munkával, azaz rengeteg és folyamatos! releváns tartalom írásával oldható meg, bőséges social media támogatottsággal, ami valljuk be elég fáradtságos és lassú út.  (A google keresőrobotjainak időbe kerül az oldalak feltérképezése és rangsorolása, valamint számos nem ismert (a Google munkatársai szent grálként őrzik az aktuális algoritmusok titkát) tényezővel eleve nem is tudunk számolni.