Skip to content

A SEA jelentése ♥ Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően

a sea jelentése

Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: A SEA jelentése

Napról napra jelennek meg újabb kifejezések és rövidítésük az online marketing terén. Ilyenek a már ismertebb SEO mellett, a SEM és a SEA is. Ebben a cikkben most azt nézzük, meg, hogy mi a SEA jelentése?

Maga a SEO az online marketing körébe tartozó fogalom, amit keresőoptimalizálásnak fordítunk. A SEA is egy angol rövidítés, mégpedig a Search Engine Advertising kifejezésé, amit magyarul nagyjából keresőmotor reklámnak fordíthatunk, de inkább a keresőhirdetés-ként terjedt el.

A SEA jelentése és jelentősége

A SEA jelentése, jelentősége, ahogy a nevében is kitűnik az online hirdetések kapcsán van. Ha hirdetés, akkor pedig marketing, ha online, akkor pedig Online Marketing.  Az online marketing egy elég népes fogalmakból álló gyűjtőszó,  főbb eleme a SEM (Search Engine Marketing), magyarul keresőmarketing. A SEM-nek pedig további két alkategóriája van:

  • a SEO (Search Engine Advertising): keresőoptimalizálás, mely az organikus találati helyezések javításával foglalkozik
  • és a SEA (Search Engine Advertising): keresőhirdetés, a fizetett keresőoptimalizált hirdetésekkel foglalkozik

Hol találkozhatunk a SEA-val?

A SEA megjelenésének tipikus esete, a keresőmotorok oldalain legfelül megjelenő, úgynevezett fizetett hirdetések.  Ezek a hirdetések pedig egyáltalán nem véletlenül kerülnek éppen oda, hanem tűpontosan keresőszavakra optimalizáltan.

Ezt úgy kell érteni, hogy kulcsszavakra is lehet hirdetni, amik aztán a hirdető oldalára viszik azonnal a látogatót. Minden egyes kattintás, „oldalravivés”, egy akció, amiért a hirdető kattintásonként fizet. Ezt hívják pay-per-click PPC-nek. Erre a legismertebb hiredtési rendszer a Google ADS, mivel európában s így hazánkban is a leginkább használt keresőmotor az a Google.

Az adott hirdetés, csak adott kulcsszóra, kulcsszavakra vagy szinonímáikra  keresve jelenik meg, és egyből az első találatként.

A SEA előnyei?

A fentiek szerint alkalmazott kulcsszavakra indított hirdetések egyfelől jók a látogatóknak, nem zavaróak, hisz a keresett szóhoz kapcsolódik, s így gyors megoldást, választ ígér, másfelől jó a hirdetőnek is, mivel szinte elenyésző a  hirdetésekre hiába „kidobott pénze”, hisz csak olyanoknak jelenik meg, akik keresésére ő  releváns tartalmat, választ nyújt, azaz már potenciális látogatói az oldalának, s így egyfajta előszűrést jelent. Fizetnie pedig utólag kell, csak a létrejött kattintások után. ( cost per click)

A Google Ads -ban kampányt indítani azonban gyakorlatot igényel, de nem megtanulhatatlan, legalább a cég  nevére érdemes magunknak is kipróbálni, akár egy egészen kicsi napi költségkerettel is, aztán vagy megbízni egy az online hirdetések területén jól mozgó online marketing szakembert, vagy kitanulni mélyebben. Egy biztos, a SEA-ba mindenhogyan érdemes befektetni, mert garantáltan házhoz hozza a termékünk/ szolgáltatásunk iránt érdeklődő potenciális vásárlókat/ügyfeleket.

Márpedig ezt szeretnénk, nem igaz?