Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: Onpage seo jelentése
Minden SEO stratégia arra összpontosít, hogy az adott honlapot a keresők a lehető legelőbbre rangsorolják. Ez a cél vezérel minket olyan honlapot tervezni és fejleszteni, amit a Google algoritmusa kiemelkedőnek talál majd, konkrétan új honlap esetén egy már eleve keresőoptimalizált honlapot. A Google algoritmusai két fő nézőpontból végzik a honlap rangsorolását: az oldalon belüli tényezőkre (On-page seo) és az oldalon kívüli tényezőkre (Off-page seo) fókuszálva. Ebben a bejegyzésben megvizsgáljuk mi a különbség köztük, valamint, hogy mi az onpage seo jelentése, fontossága és mik a fő részei.
Az onpage seo jelentése
Az Onpage seo, a honlap egyes aloldalainak a keresőoptimalizálását jelenti, szemben az Onsite seo-val, ami a teljes honlapét, beleértve a főoldalt, az aloldalakat (menüpontokat), és bejegyzéseket, gyűjtő vagy kategória és cimkeoldalakat is, mindezt egyben, egészben nézve. Tehát minden olyan tényezőt, ami az egyes oldalakon magukban foglalják
- a technikai felépítést – a kód minőségét –,
- a szöveges és vizuális tartalmat,
- valamint a honlap felhasználóbarát jellegét.
Ennek ellentettje pedig az Offpage seo, ami az oldalon kívüli tényezők, úgy mint máshonlapokról az adott honlap oldalra vagy bejegyzésre mutató linkek, a közösségi médiában és -ból érkező linkeke, az ott megjelenő tartalmakra adott válaszok, stb. és más marketingtevékenységek, amelyek a saját, adott honlap oldalon kívül zajlanak, de arra vonatkoznak..
Az onpage seo 3 legfontosabb eleme
Most, hogy az onpage seo jelentése már ismert, térjünk át az oldalon belüli seo legfontosabb alappilléreire, melyek a következők:
1. Kiváló technikai felépítettség és háttér
A honlap kódolásának, kódoltságának kiválónak kell lennie. Ha seobarát, felhasználóbarát sőt működtetésbarát és még ingyenes is!, honlapkészítő illetve tartalomkezelő szoftvert keresünk, akkor a WordPress a legjobb választás. Nézzük csak, miért is seo-barát? Például azért, mert a képes kiválóan együttműködni a szintén ingyenes Yoast SEO bővítménnyel, mely nagyszerűen gondoskodik a fennmaradó technikai SEO kihívások nagy részéről anélkül, hogy különösebb hozzáértést igényelne. Vagyis egy a célnak megfelelő WordPress sablont választva és a Yoast SEO-t a megfelelő módon konfigurálva, az oldalon belül található SEO legtöbb technikai aspektusát gyakorlatilag le is fedi, meg is van oldva.
A másik, az egyes adott oldalakhoz szorosan kapcsolódó technikai elem, az indexelés. Az indexelésre a Google keresések között való megjelenés miatt van szükség minden egyes releváns tartalommal bíró oldal és bejegyzés, esetén.. Ehhez szükség van egy Search Consol nevű szintén ingyenes szoftverre, ahol a már kész honlapot be kell küldeni a Googlenak indexelésre, azaz, hogy átnézze az oldalakat és ha hibát talál, arról értesüljünk, javítani tudjuk. Ugyanis, amit a Google nem „lát”, azt nem is rangsorolja, nem kerül be a keresési találatok közé.
2. Kiváló és értéket adó tartalom
Az emberek, a felhasználók, azért látogatják az egyes honlapokat, mert tartalmuk alapján választ, illetve megoldást remélnek a kérdéseikre, problémájukra. Ezért nagyon fontos kiváló tartalommal feltölteni az oldalakat, bejegyzéseket, amik valóban értéket adnak az adott témában. A keresőmotorok is elolvassák a szöveget! Az, hogy melyik honlap áll a legmagasabb helyen egy adott keresési kifejezés tekintetében, nagyrészt a honlap tartalmán alapul. Ezért a tartalomnak informatívnak, könnyen olvashatónak kell lennie és a közönség által használt megfelelő kulcsszavakra kell összpontosítania.
3. Hibátlan felhasználói élmény
Talán a legfontosabb pillérré vált az utóbbi időkben. Mindenképpen megelőzi az oldal szépségét az, hogy a felhasználó könnyen és gyorsan megértse a honlap tartalmát, mobiltelefonról is minden könnyen és egyértelműen elérhető, kattintható és áttekinthető legyen. Cél, hogy a látogató minél gyorsabban és egyszerűbben találja meg, amit keres. És a honlapnak gyorsnak kell lennie!
Onpage seo a gyakorlatban
Kész honlap esetén mindenképpen érdemes a további fejlesztések és tartalmak előtt átvizsgálni a fenti 3 onpage seo tényezőt. Összefoglalva tehát, hogy
- a honlap megfelelően működik- e és hogy a technikai SEO megfelel-e minden egyes oldalon (kódolások, belső linkek, H tagek, cimkék, kategóriák.. stb).
- az egyes oldalak megfelelően kulcsszavakra vannak-e optimalizálva, olyan-e a tartalom, amely felhasználóközpontú és a megfelelő kulcsszavakra összpontosít.
- milyen a honlap használhatósága és sebessége, hogy megfelelően segíti-e a felhasználókat és a keresőmotorokat az adott oldalon a navigálásban és a keresett információ megtalálásában (betöltési sebesség, képek mérete, gombok és az alájuk programozott linkek, aloldalak, elérhetőségek megléte stb.)
Ezek a tényezők mind a honlapon belülről alakíthatók, vagyis teljes ráhatásunk van, ezért érdemes és fontos is mindent elkövetnünk azért, hogy legalább ezt a lehető legjobb minőségben építsük ki és fejlesszük folyamatosan. Bár kisebb ráhatásunk van, de nem megkerülhető az oldalon kívüli SEO-t is figyelni és amennyire lehetséges alakítani. (tudatos linkcsere, közösségi média hirdetések, megosztások stb.)
Kész honlapoknál a Seo Audit során ezeknek a technikai és tartalmi elemeknek, külső és belső linkeléseknek az átvizsgálása is megtörténik. Új honlapoknál pedig már eleve a kulcsszókutatásra épülő tartalmakkal és konkrétan az adott honlapra kidolgozott stratégia alapján kerülnek a menüpontok, aloldalak és blogbejegyzések felépítésre és honlapon belüli átlinkelésre.