Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: Mi az a SEO?
Újabb és újabb rövidítések repkednek az online térben, az online marketing háza táján. Ilyenek például a SEO, a SEM, a SEA is. Ebben a cikkben azt járjuk körbe, hogy mi az a SEO?
Az online marketing része a SEO. Maga a SEO egy rövidítés, mégpedig az angol Search Engine Optimization kifejezésé, amit magyarul, keresőmotor optimalizálásnak, rövidebben keresőoptimalizálásnak fordítunk. A SEO-n belül megkülönböztetünk Onsite seo-t (honlapon belüli), Offsite-seo-t (honlapon kívüli), és Onpage seo-t (a honlap egyes aloldalán, bejegyzésén belüli). Ebben a bejegyzésben azonban most csak magának a SEO-nak a jelentését nézzük meg.
Mi az a SEO? A SEO jelentése, célja
A SEO egy módszer, a honlap szerkezetében és tartalmában elvégzett célirányos technikai beállítások és szövegbeli megfogalmazások, melyeknek célja, hogy a honlap és annak oldalai, adott keresőszavakra, kulcsszavakra a keresőkben minél előrébb, optimális esetben az első helyen jelenjenek meg.
A keresőoptimalizálásnak vannak konkrét és logikus technikai és tartalmi elemei és feltételei, amit a seo szakemberek ismernek és alkalmaznak, amivel az adott honlap helyezését befolyásolni tudják és vannak olyan ismérvek, amiket a keresőmotorok üzemeltetői, mérnökei titkosan kezelnek, és időközönként változtatnak is, ezzel akadályozva meg, hogy a rangsorolást pusztán tartalmi és technikai elemekkel befolyásolni lehessen.
A SEO szerepe, értelme
A SEO legfontosabb szerepe, hogy alkalmazásával a honlap minél előkelőbb helyet foglaljon el a keresési találatokban. A keresőmotorok két fő jellemzőt tekintenek a rangsorolásban a legfontosabbnak:
- az egyik, hogy mennyire ad értéket-azaz választ, segítséget a honlap a felhasználók kérdéseire, keresésére, problémájára, másfelől,
- mennyire egyértelműen szól az adott témáról a honlap.
Előbbi inkább tartalmi, utóbbi inkább technikai kérdés.
Ezeken kívül persze számos más dolog is számit, például a technikai seo elemeinek mibenléte, a social média támogatottság, a linkmarketing stb. stb.
Mit jelent a SEO a gyakorlatban?
A SEO maga egy gyűjtőkifejezés, sok kis lépésből, összetevőből áll össze, melyeket többféleképpen szokás csoportosítani, az egyik ilyen , a két fő,
- az Onsite SEO, honlapon belüli tartalmi és technikai elemek és az
- Offsite SEO, vagyis külső, a honlapról kívülre mutató, vagy kívülről a honlapra irányuló, a rangsorra hatást gyakorló tényezőket magába foglaló tevékenységek csoportja.
Ezekről is és még számos más SEO fogalomról eszközről jelen honlapon is további információkat találhat.
Összefoglalva a SEO érdemei
Egy honlap, és egy a mögötte álló vállalkozás számára ma már elképzelhetetlen a keresőoptimalizálást mellőzve sikeresen jelen lenni az interneten, az online világban.
Egészen egyszerűen azért, mert, aki ott nincs ” hatékonyan”, érts egy keresőoptimalizált honlappal jelen, az jelentős számú térben közel és távol élő vásárlót és ügyfelet veszít, mivel nem kattintanak rá, ha a keresők hátul sorolják a sokadik oldalon, vagy legalábbis nagyon kevesen, másrészt a versenytársak pedig jelen vannak, és messze jobban teljesítenek. A jó tartalommarketing és a felhasználóbarát honlapszerkezet tehát ma már elengedhetetlen feltétele minden online résztvevőnek.