Képek keresőoptimalizálása ♥ SEO Tippek

képek keresőoptimalizálása

Mit értünk vajon a képek keresőoptimalizálása alatt?

Valljuk be őszintén a csak írásos tartalmak a legtöbb honlapnak bizony nem állnak jól. Ugyanis az emberek döntő többsége vizuális alkat, azaz, amely honlap a szemének tetszik, annak a tartalma is jobban felkelti az érdeklődését. Nem beszélve az áruforgalmat bonyolító honlapokról, ahol az eladás sikere is múlhat azon, hogy van-e feltöltve fotó és az milyen minőségű, mennyire releváns a témában. Ebből már egyenesen következik, hogy ami a látogató szempontjából fontos egy honlapon, azt a Google is figyeli és a rangsorolásban nagy hangsúllyal figyelembe veszi. Így aztán a képek keresőoptimalizálása egy külön kitüntetett feladat lett a keresőoptimalizált szövegírás mellett.

Képek és a seo

A honlap aloldalain, bejegyzésein belüli seo (onpage seo) egyik fő pillérét jelentik az ott felhasznált képek.

Két okból is: Az egyik, hogy a Google is megnézi a képeket és keresi, hogy mennyire kapcsolódik az oldal, bejegyzés témájához. Pl. autós honlapon, a képek autókhoz kapcsolódóak -e.

Másrészt, minden kép egy fájl, aminek elnevezése van, a Google keresi tehát az elnevezésben is az adott oldalhoz tartozó kulcsszót.

Ebből máris láthatjuk, hogy érdemes és fontos is eleve tudatosan kulcsszóspecifikusan keresni megfelelő képeket, valamint fontos a képeket a kulcsszót is tartalmazó elnevezéssel lementeni, és már azon a néven feltölteni.

Honnan vegyünk jó képeket?

Honlapunkhoz témába vágó képeket érdemes keresnünk és használnunk. Az alábbi 3 módon juthatunk a legegyszerűbben jogtiszta képekhez:

  1. mi magunk készítünk, pl elvont témákhoz kiválóan illenek a természeti képek, tájképek, növényvilág, konkrét terméknél pedig a termékről közvetlenül készült fotó
    • Előnye: garantáltan egyedi, és saját a fotó
    • Hátránya: utómunkát és némi gyakorlatot igényel a megfelelő minőség elérése
  2. ingyenes képgyűjtő oldalakról, ilyenek például a magyar freeimages. illetve a “magyarul is tudó” pixabay.
    • Előnye: leggyorsabb mód, keresőszó beírása után gyakorlatilag csak választani kell, menteni és feltölteni.
    • Hátránya: mindenki ugyanezeket a képeket látja, éppen ezért szembe jöhet a választott képünk mások honlapján is, egyszóval nem biztos, hogy egyedi, vagy csak utómunkával lehet egyedivé tenni– már amelyiknél nincsen tiltva, illetve van kép, ami kéri a forrás, a készítő nevének feltüntetését is a használat helyén.
  3. fizetős képgyűjtő oldalakról, ilyenek például a leghíresebbek, a Stockfoto, és a Shutterstock.
    • Előnye: nagy eséllyel egyedi fotó, vagy legalábbis kisebb eséllyel jön szembe velünk, stock-azaz jó minőség, többféle felbontási méret
    • Hátránya: fizetni kell érte, darabonként, vagy havidíjasként

Amit semmi esetre sem tegyünk!, Ne mentsünk le és használjunk más honlapokról képeket, ez egyrészről lopás, másfelől duplikálás, és az oldalunk egyediségét is rontjuk vele.

Hogyan történik a gyakorlatban a képek keresőoptimalizálása?

  • Első lépés, ismerni az adott oldal kulcsszavát, amire a tartalom is fel van építve.
  • Második lépés: Mikor a megfelelő kép megvan, olyan elnevezést adni a fájlnak, ami tartalmazza a kulcsszót is.
  • Harmadik lépés: WordPress esetén, a média menüpontban feltöltés után, ezt a kulcsszót is tartalmazó elnevezést használni az “Alternativ szöveg”, Cím”, “Felirat” és “Leírás” szövegmezőjében is.

A képek seo-ja, vagy keresőoptimlaizálása, fontos eleme a komplex, egész honlapot átvizsgáló SEO Auditnak.

Ha már kész honlapunk van, rengeteg aloldallal, és sem időnk, sem kedvünk az összes kép rendbetételére, akkor gondolkozzunk el az alábbiakon:

A fotó elnevezéseken kívül számos dolog fontos és számít még a képek kapcsán, ugyanis nem elég azokat átírni, hanem

  • egyrészt a méretére (a túl nagy feleslegesen foglalja helyet és még lassítja is a betöltődést, ergo rontja a felhasználói élményt, s így a helyezést is),
  • másrészt a forrására (csakis jogtiszta fotóink vannak-e vajon?),
  • valamint témájának relevanciájára, azaz minden fotó passzol-e a kulcsszóhoz, is gondunk kell legyen.

Eleve biztosak vagyunk benne, hogy minden oldalunk kulcsszóra van optimalizálva? Láthatjuk, hogy bár relatív apró dologról van szó, igen időigényes feladattá tudja kinőni magát, amit az egész honlap stratégiájába illesztve hamar rájöhetünk, hogy érdemes egy seo szakembernek kiadni, akár egyszeri, projektalapú rendbetétel miatt, vagy egy átfogó SEO Audit részeként.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .