Keresőoptimalizálás könnyen és érthetően: Onsite seo jelentése
Az online marketing része a SEO. Maga a SEO egy rövidítés, mégpedig az angol Search Engine Optimization kifejezésé, amit magyarul keresőoptimalizálásnak fordítunk. A SEO-n belül megkülönböztetünk Onsite seo-t (honlapon belüli), Offsite-seo-t (honlapon kívüli), és Onpage seo-t. (a honlap egyes aloldalán, bejegyzésén belüli) Ebben a bejegyzésben most az Onsite Seo jelentése kerül a górcső alá, ezt járjuk körbe.
Az onsite seo jelentése
Az Onsite seo tömören megfogalmazva egy honlapon belüli jó tartalom (keresőoptimalizált és releváns) és logikusan felépített URL-struktúrát jelent. (Stratégiailag átgondolt és szerkesztett menüszerkezetet és oldalak közötti átlinkelést, rangsorolást, tudatos látogatóirányítást.)
Másképp megfogalmazva az oldal tartalmának és HTML forráskódjának optimalizálására utal.
Az onsite seo értelme
Az onsite-seo, azaz honlapon belüli seo, egyfelől segít a keresőmotoroknak (Google, Bing, Yahoo..) értelmezni az oldal tartalmát, másfelől segít a felhasználóknak gyorsan és világosan megérteni, hogy miről szól egy oldal, és hogy mennyire ad releváns választ a keresési lekérdezésükre.
Lényegében a jól felépített onsite seo segít a keresőmotoroknak megérteni, hogy egy a kulcsszavakkal információt kereső ember számára az adott honlap mennyire értékes választ ad. Ezt az értékességet méri és jutalmazza a keresőmotor a keresésben való rangsorolásban.
Az onsite seo célja:
A fentiek értelmében az onsite seo végső célja, hogy megpróbálja mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára:
- egyértelművé tenni, miről szól egy weboldal;
- azonosítani a honlapot, azaz relevánsnak találni és mutatni egy keresési lekérdezés (azaz egy adott kulcsszó vagy kulcsszavak halmaza) szempontjából;
- hasznosnak és méltónak találni ezt az oldalt a keresőmotor eredményoldalán történő rangsoroláshoz
Mit jelent az onsite seo a gyakorlatban?
Minden (jól) keresőoptimalizált honlap, minden oldala, minden bejegyzése egy alapos kulcsszókutatáson alapul.
Maga a honlap, tartalmának és céljának szempontjából releváns kulcsszavakból, egy hosszútávú stratégia mentén van felépítve.
Ez alatt azt kell érteni, hogy egyrészt a választott kulcsszavakra írt tartalommal optimalizáltan kerülnek a honlap főoldala, menüpontjai, (aloldalai) és blogbejegyzései kialakításra.
Másrészt a látogató figyelmének terelése kiemelt fontossággal bír, ezért a tartalmon belül, magán a honlapon belül a különböző aloldalak, blogbejegyzések, termék és szolgáltatásoldalak közötti átlinkelést, útvonalat alaposan meg kell tervezni, hogy a kívánt célt – a vásárlást minél jobban elősegítse.
Kész honlapoknál a Seo Audit során ezeknek a tartalmaknak és oldalhierarchiáknak, linkeléseknek az átvizsgálása is megtörténik. Új honlapoknál pedig már eleve a kulcsszókutatásra épülő tartalmakkal és konkrétan az adott honlapra kidolgozott stratégia alapján kerülnek a menüpontok, aloldalak és blogbejegyzések felépítésre és honlapon belüli átlinkelésre.