Mit jelent a titokzatos szemantikus SEO kifejezés?
A szemantikus SEO azon az elven alapul, hogy a keresőmotorok hogyan próbálják megérteni és azonosítani azokat a tartalmi kapcsolatokat és jelentéseket, amelyek a keresési lekérdezések mögött rejlenek. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a kulcsszavakra összpontosít, hanem a kontextusba helyezi azokat, és megpróbálja értelmezni a felhasználók szándékát. Ugyanis már régen nem elegendő egyetlen kulcsszóra optimalizálni a tartalmakat, már bizonyítást nyert, hogy a keresőélmény szempontjából sokkal jobb, ha egy tartalom egyszerre több, egymáshoz logikailag vagy értelemszerűen kapcsolódó kérdésre is választ ad ahelyett, hogy mindegyik kérdéshez külön tartalom, vagyis blogbejegyzés, írás, cikk készülne.
A szemantikus SEO három fő része:
- Tartalom értelmezése: A keresőmotorok olyan algoritmusokat alkalmaznak, amelyek segítenek megérteni a tartalmat és az azokban rejlő különböző jelentéseket. Például, ha valaki „Apple” szót keres, a keresőmotoroknak meg kell érteniük, hogy a kereső a gyümölcsre, az almára, vagy az Apple Inc.-re gondol-e.
- Kontextus fontossága: A keresőmotorok figyelembe veszik a keresési kontextust és a felhasználói szándékot. Például, ha valaki „időjárás” szót keres, a keresőmotoroknak el kell dönteniük, hogy a felhasználó az időjárási előrejelzést, vagy az időjárással kapcsolatos híreket keresi-e.
- Tartalmi kapcsolatok azonosítása: A szemantikus SEO segít a keresőmotoroknak azonosítani a tartalmi kapcsolatokat, például azt, hogy egy weboldalon lévő két kifejezés vagy mondat között milyen kapcsolat van. Ez javítja a keresőmotorok képességét arra, hogy pontosan megértsék az oldalak tartalmát és összefüggéseit.
A két legegyszerűbb tipp:
- Rokonértelmű szavak használata, szinonímák, amik többé-kevésbé hasonló jelentéssel bírnak, néha fel is cserélhetőek egymással, gondoljunk csak a legkézenfekvőbb szavainkra, cica-macska, autó-kocsi,
- Bőséges, alaposan kidolgozott, vagyis releváns tartalom közzététele, mely kellő mélységben ad információt egy adott témára, így több kulcsszóra keresve is választ adhat, ezzel is emelve az adott oldal és a honlap értékét, végső soron javítva a rangsorán.
A szemantikus SEO tehát segíthet abban, hogy a weboldalak ne csak egy vagy két kulcsszóra optimalizáljanak, hanem a témájuk egészét fedjék le, ami hozzájárulhat a tartalom gazdagabbá és informatívabbá tételéhez. Emellett segíthet a keresőmotoroknak a felhasználói szándék pontosabb értelmezésében, amely hozzájárulhat a relevánsabb találatok szállításához.
Mind a seo stratégiád kialakításában, mind honlapod egyes oldalainak, vagy egészének átnézésben (seo Audit), de egyéb seo kérdésekben is, nyugodtan lépj velem kapcsolatba, örömmel segítek.